Garantie
De fabrieksgarantie is alleen geldig op goed onderhouden producten en met bon/betalingsbewijs tot 6 maanden na aankoop. Voor uitverkoop artikelen geldt een maximale garantieperiode van 3 maanden. Deze garantie geldt onverminderd de wettelijke garantie. De algemene wettelijke garantie is van toepassing op onze producten, dit wil zeggen dat onze producten bij normaal gebruik en goed onderhoud geen gebreken mogen vertonen zoals men redelijkerwijs mag verwachten tijdens de normale levensduur. Reparaties en aanpassingen doen het recht op reclamatie vervallen. Leveranciers geven geen garantie op ritsen en lak materialen. Het recht op garantie vervalt als u of uw schoenmaker zelf een reperatie uitvoert op de schoen. We adviseren uw schoenen goed te onderhouden met passende onderhoudsmiddelen zodat u lang plezier heeft van uw aankoop.
Houd rekening met:
Natuurlijke materialen als leder hebben hun natuurlijke eigenschappen en kunnen dus kleur afgeven, vocht doorlaten, vuil opnemen, vezels afgeven, etc. Luxe materiaalbewerkingen en lak materialen zijn zeer gevoelig voor beschadigingen/scheurtjes. Moeilijk in onderhoud en minder duurzaam en valt niet onder de fabrieksgarantie. Indien u vragen heeft over het onderhoud van lak leder kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Klachtenprocedure
Mocht u een klacht hebben over een product of onze dienstverlening, dan kunt u deze kenbaar maken door contact op te nemen met onze klantenservice. Om een klacht goed te kunnen beoordelen dient u de schoenen eerst naar ons terug te sturen zodat de klacht kan worden beoordeeld. Binnen 14 dagen kunt u een inhoudelijke reactie op uw klacht verwachten. Gebreken die niet door normale slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd. Is reparatie niet mogelijk, dan ontvangt u van ons een vervangend paar. Indien er geen vervangend paar voorradig is, storten wij het aankoopbedrag retour op uw rekening. Let op: artikelen die teruggestuurd worden naar de fabrikant en niet meer gerepareerd kunnen worden, worden vernietigd en komen niet terug naar de consument.
Voor onze uitgebreide voorwaarden, zie onze algemene voorwaarden.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).